Kundalini - Een zacht vrouwelijke kracht

Wat als er een manier is om je levensenergie op een heel zachte, natuurlijke manier volledig te laten stromen? Zonder dat je hoofd zich ermee bemoeit, maar puur vanuit je lichaam en ziel? Vandaag wil ik, vooral vanuit die diepe mooie ervaring, met jullie delen hoe ik Kundalini in mijn leven kreeg en hoe het misschien ook jouw leven kan raken. Vandaag gaat het over verzachting, verbinding en het terugkeren naar de basis van voelen en zijn.

Lees meer »

Hoogsensitiviteit: Meer dan alleen een uitdaging

Het is voor mij al een tijdje duidelijk dat ik hoogsensitief ben. Maar gisteren, tijdens een sessie bij mijn fasciatherapeut, kreeg ik een opmerking die me toch even aan het denken zette. Ik vertelde haar dat ik mezelf als hoogsensitief zie, waarop ze me met een opgetrokken wenkbrauw aankeek en zei: "Annemieke... hoogsensitief? Jij bent extreem hoogsensitief! Zoals jij voelt en verwoordt wat er tijdens een behandeling in je lichaam gebeurt, dat is voor mij geen vraag meer, maar een feit."

Lees meer »

Als ik het kan...

Met veel moed begon ik aan de Medische Basisopleiding KPNI. Ik wist dat het een uitdaging zou worden, maar mijn nieuwsgierigheid en passie voor het zelfhelend vermogen van het lichaam gaven me de energie om eraan te beginnen. Hormonen, cellen, voeding, genetica, epigenetica – een wondere wereld ging voor me open. Ik wou meer verdieping & meer kennis over hoe ons lichaam werkt en hoe we het kunnen ondersteunen. Want ik geloof zó ontzettend sterk in het zelfhelend vermogen van het lichaam.

Lees meer »

Breken...en terug opstaan

Soms breekt het leven je, en weet je niet hoe je de stukken weer bij elkaar krijgt. Vandaag wil ik een persoonlijk verhaal met je delen. Een verhaal over hoe ik zelf brak, hoe ik weer opstond, en hoe lichaamswerk mij hielp om vooruit te komen.

Lees meer »

De strijd met productiviteit

Ken je dat gevoel dat je altijd maar doorgaat, zonder echt stil te staan? Je dag begint met een to-do-lijst in je hoofd, en voor je het weet, is het avond en voel je je uitgeput. Toch lijkt het alsof je niet genoeg hebt gedaan. We leven in een wereld waarin productiviteit vaak wordt gezien als de norm. Maar wat als ik je vertel dat juist rust de sleutel is tot meer helderheid, balans en zelfs inspiratie?

Lees meer »

Herken jij de signalen van je lichaam?

Ken je dat gevoel dat je lichaam moe is, maar je hoofd blijft zeggen: "Nog even doorzetten"? Of dat je een knoop in je maag voelt, maar je denkt: "Ach, dat gaat wel over"? Het zijn signalen van je lichaam die je niet mag negeren. In deze blog ontdek je hoe je die signalen herkent, waarom luisteren naar je lichaam zo belangrijk is, en hoe je eenvoudig kunt beginnen.

Lees meer »

Het zelfhelend vermogen van ons lichaam

Ik geloof rotsvast dat we verbetering en/of genezing van heel wat chronische aandoeningen zelf kunnen sturen. De reguliere geneeskunde werkt meestal vanuit het geven van een medicijn maar ik geloof daar steeds minder in. 

Lees meer »

Een weekje alleen de natuur in.

Mijn busje (Molly) is goed geladen met kledij voor zowel de warme dagen als de koude nachten. Voldoende voeding om toch gezond de komende dagen door te komen. Wat wil dat in mijn geval zeggen (ik eet geen vlees), vooral eieren, vis in blik, best wat bananen, avocado's, appels en mandarijnen, verse groenten en helaas ook wel groenten in blik. Een watervoorraad en hondenbrokken ook natuurlijk!

Lees meer »

Wandelmaatjes - Burn-out

Ik wandel graag, dat is geen nieuwtje, alleen is het momenteel op een iets ander tempo en zijn de toertjes net ietsjes minder lang, maar laat dat nu net mijn heling zijn.

Lees meer »

Zomer, zon en vakantie - Burn-out

Van dag 1 in mijn burn-out heb ik de giga grote wil om weer beter te worden. Niet gek als je beseft dat ik al enkele maanden helemaal leeg ben en bitter weinig energie heb om uit m'n zetel te komen en iets te gaan doen. Maar zelfs toen ik mijn diepste punt bereikt had, wist ik, dit gaat alleen maar beter worden!

Lees meer »

6 maandjes verder - Burn-out

Het is inmiddels 6 maanden geleden dat ik de diagnose van een burn-out kreeg. Het blijft echt een rollercoaster, hoewel het ook weer anders is dan in de begin dagen. 

Lees meer »

2 maandjes ver - Burn-out

Het is gek, reeds 2 maanden thuis en ik kan niet zeggen dat ik me in herstelfase voel, laat staan dat ik over een maand terug in starten en werkfase zou moeten zitten. Althans dat is wat het huidige doktersattest me zegt. We zien wel, we moeten vooral leven in het nu, toch?

Lees meer »